Зимова мандрівка
Програмне завдання:
Розширити і уточнити
знання дітей про
зимуючих птахів.
Закріпити навички правильно називати птахів, відповідати на запитання.
Розвивати зв’язне мовлення.
Виховувати любов до рідної природи, до птахів, бажання їм допомагати.
Словник: зимуючі птахи, зима, вирій, кучугури,
годівничка. годівничка.
Матеріал: плакат з птахами закритими сніжинками,
запис співу птахів, плакат з птахами розташованими в різних просторових
площинах, дві доріжки різної ширини, іграшки тварин (білки, зайця) та птаха
сороки, макет двох дерев (ялинки та берези), сундучок, два мішечка різні за
розмірами, схема до вірша А. Камінчука «Годівничка», годівничка.
Попередня робота: бесіда про
зимуючих птахів, спостереження за птахами під час прогулянки, читання віршів
про птахів, загадування загадок, розв’язування логічних завдань, проведення
дидактичних ігор згідно теми.
Хід заняття
Вих-ль: Настала холодна зима. Зникли
квіти, листя з дерев, землю вкрив сніг. Цілі кучугури снігу намело…
1.
Д/гра «Впізнай пташку» - ( розпізнавання пташки за частинами тіла)
Вих-ль: Подивіться, що це?
З-під сніжинки грудка пташина виглядає. Якому птаху вона належить? ( Це грудка
- синиці ).
- Чому ти так думаєш? ( Бо у синиці грудка
жовта)
-Тут ще чиясь голова виглядає. У
якого птаха є така голова? ( Це голова - ворони).
- Чому ти так вважаєш ? ( У ворони голова чорна і міцний дзьоб)
- А якому птаху належать це крило? ( Це крило - горобця).
Чому ти так думаєш? (У горобця крило
сіре)
Ці пташки не відлетіли у вирій, залишились у нас зимувати – змерзли, під
снігову ковдру сховались.
Вих-ль підходить до останньої великої «кучугури».
-
Під кучугурою
хтось є . Вона про себе каже:
Я прудка, злодійкувата,
вмію гучно скрекотати.
Довгохвоста, білобока
люди звуть її .....( сорока)
Я прудка, злодійкувата,
вмію гучно скрекотати.
Довгохвоста, білобока
люди звуть її .....( сорока)
Вих-ль виймає іграшку сороку.
Вих.-ль: Сорока скрекоче, що взимку холодно.
Давайте трошки зігріємось.
Фізхвилинка
«Пташки» (Імітація рухів пташок)
Кожен птах свою вдачу має:
Так горобчик сіренький стрибає,
Чорний ворон поважно крокує,
Маленька синичка швидко мандрує,
А сорока занадто вертлява
Вих-ль: Я чую спів пташок.
2. Д/гра «Впізнай пташку за співом»
(звуконаслідування)
Вих-ль ( включає
запис пташки)
Вих-ль: Голос, якого
птаха ми почули?
Діти: Це каркає - ворона .
Вих-ль ( включає запис пташки)
Вих-ль: А це чия
гарна пісня ?
Діти: Це цвірінькає
– горобця.
Вих-ль ( включає запис пташки)
Вих-ль: Яка звучна пісня. Хто це скрекоче?
Діти: Це скрекоче - сорока.
Вих-ль: Ой-ой, скільки пташок злетілося! Подивіться, де
яка пташка знаходиться?
3. Д/гра « Де
знаходиться пташка» (орієнтування у просторі)
На зображенні
пташки розміщені в різних просторових площинах відносно одна одній та інших
предметів.
Вих-ль: Де сидить ворона?
Діти: Ворона сидить у гнізді.
Вих-ль:Де сидить сорока відносно ворони ?
Діти: Сорока сидить на гілці справа від сороки.
Вих-ль: Де сховався горобчик?
Діти: Горобчик сховався під шишкою.
Вих-ль: Де летить синичка ?
Діти: Синичка летить над гілкою ялинки.
Вихователь: Полетіла синичка , а за нею і всі пташки. Хто
їх налякав?
4. Рухлива гра «Хто налякав пташок»
Діти в супроводі ритмічної мелодії наслідують поведінку
птахів ( стрибають, змахують руками , дзьобають крихти і т.п.) До «птахів» наближається ведучий (вихователь) у
масці якогось звіра. «Птахи швидко сідають на стільчики та вгадують, хто ж їх
налякав.
-
Хто вас налякав? (заєць, лисичка, вовк).
Вих-ль: Розлетілись пташки. Хто нам тепер підкаже, де їжу для пташок знайти?
Сорока пропонує вам (хлопчикам) піти по вузькій доріжці
до зайчика.
5. Д/гра «Подорож» (порівнювання предметів за шириною та висотою
висотою )
Вих-ль: Зайчик вітає вас і каже, що в нього не має їжі
для пташок. Але є гостинці для його подружки
(діти беруть грибочки ). Дякуємо, зайчик. Йдіть по дорозі до дівчат і передайте грибочки їм.
( Вихователь загадує загадку про білочку)
Вих – ль: Діти !
Рве горішки на гіллі і грибочки
збирає
Все в дупло ховає ( білочка)
проходять до кінця доріжки до зображення двох дерев.
Вих-ль: Дівчата, йдіть
по широкій доріжці до високого дерева.
( діти проходять по доріжці до високого дерева ( ялинки).
Вих – ль: Білочка вас вітає. Вона вам дякує за гостинці і
дає мішечок з їжею для птахів. Дякуємо, білочка. По доріжці повертайтесь на
свої місця і віддате Дмитрикові мішечок. ( діти повертаються на свої місця).
Вих – ль: Дмитрику, розкажи для чого тобі насіння ?
Вих-ль: Тепер ми маємо їжу для пташок . До насіннячка
добавимо крихти хліба. Не лякаємо пташок, а насиплемо їм зерна в годівничку.
6.Розповідь
вірша за схемою А.Камінчук «Годівничка»
Розповідає
хлопчик:
Я повісив годівнички
Для горобчика й синички,
Для малого снігурця
Крихт насиплю і
пшонця.
Діти разом:
Прилітайте, друзі милі, не лякайтесь заметілі!
7. Підсумкова
бесіда
Вих-ль: Оцю годівничку повісимо на подвір’ї нашого дитячого садочка для наших зимуючих
птахів.
Ми друзі і вірні і щирі,
Бо ми бережем повсякчас
Пташок, що літають у вирій
І тих, хто зимує у нас.
Немає коментарів:
Дописати коментар