ДИДАКТИЧНІ ІГРИ
ЯК ТЕБЕ ЗВАТИ?
ЯК ТЕБЕ ЗВАТИ?
Мета: вправляти у вмінні
чітко та зрозуміло
називати свое ім'я, прізвище
та по батькові,
стать та домашню адресу.
Матеріал: іграшка
робот, стрічка.
ХІД ГРИ
Вихователь. 3 іншої планети на Землю завітав
робот, який ніколи не бачив людей і вирішив
із вами
познайомитись. Його звата робот
Вертер, він із планети Юпітер. А як вас звати? Той, кому робот дає стрічку, повинен розповісти все про себе.
ДОБЕРИ РИМУ
(словесна гра)
Мета: вправляти в римуванні
слів, у тому
числі імен; розвивати фантазію,
уяву, творчість.
Матеріал: «чарівний
горщик», різнокольорові фішки.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує
наповнити цей «горщик»
не стравою, а
словами-римами до поданих слів. Хто придумає риму —
кидає до «горщика» кольорову
фішку. Наприкінці гри діти перелічують, скільки в горщику
«чарівних» фішок.
ДОБЕРИ
ІМ'Я НА ЗАДАНИЙ ЗВУК
Мета: вправляти
в називанні чоловічих та жіночих імен; учити відрізняти
перший звук у слові-імені; розвивати мислення, кмітливість.
Матеріал: фанти.
ХІД ГРИ
Вихователь називає
дітям по черзі
різні звуки.
Діти повинні на заданий звук називати ім'я, за правильну відповідь
кожна дитина
отримує
фант. Імена не повторюються. Той, хто вигукує вже названі імена, повертає вже зароблений фант.
ПРИДУМАЙ ІМ'Я ТА ПО - БАТЬКОВІ ТВАРИНАМ
Мета: розвивати
фантазію, уяву під час добирання імені та по батькові
тваринам із різних казок; закріплювати знайомі казки; виховувати інтерес до гри.
Матеріал: казкові
персонажі (іграшки або картинки).
ХІД ГРИ
Вихователь звертається
до дітей
від імені Пана
Коцького з проханням придумати ім'я та по батькові
для його друзів — казкових
героїв.
РОЗКАЖИ ПРО ХЛІБ
Мета: учити добирати слова прикметники
— ознаки
хліба; закріплювати прислів'я про хліб; розвивати мислення;
виховувати бережливе ставлення до хліба.
Матеріал: колоски, картинки із
зображенням різних хлібобулочних виробів, Півник,
Мишенята.
ХІД ГРИ
Вихователь. Півник звернувся до вас по допомогу. Він просить зібрати колоски з поля,
але не просто так, а називаючи прислів'я про хліб. Той, хто правильно назве прислів'я про хліб, піднімає з килимка у вазу колосок. Мишенята про хліб нічого не знають. До-повніть!
• Хліб із жита... (жипгній,
чорний).
• 3 пшениці... (білий, пшеничный).
• Давно
спечений... (черствый).
• Щойно спечений... (свіжий, м'якый).
УПІЗНАЙ СЕБЕ
Мета: вправляти у складанні розповідей про своїх
однолітків; учити узгоджувати підмет
із присудком у роді та числі; розвивати фантазію, уяву, зв'язне мовлення; виховувати повагу та
шанобли-ве ставлення до своїх
друзів.
Матеріал:
«чарівне крісло» (стільчик).
ХІД ГРИ
Діти утворюють півколо. Вихователь пропонує
їм розглянути одне одного. За допомогою лічилки обирають ведучого. Він сідає в «крісло» спиною до дітей та описує когось із присутніх. Той, хто відгадає першим, про кого йдеться, стае ведучим.
ВІД ЛАНУ ДО СТОЛУ
Мета: узагальнювати та систематизувати знання дітей про хліб, як
головний продукт харчування, про хліборобську працю; розвивати пізнавальну активність; виховувати шанобливе
ставленая до хліба, праці.
Матеріал: набір сюжетних картинок із зображенням етапів поступового приходу хліба до столу (оранка землі,
засівання, збирання врожаю).
ХІД ГРИ
На столі перемішані картинки, вихователь пропонує розкласти їх по порядку і розповісти
за кожною картинкою, як хліб із поля
потрапляє
до столу.
НАЗИВАЄМО КАШІ
Мета: закріплювати назви
круп'яних виробів; учити утворювати прикметники, назви
каш; розвивати уважність, зосередженість.
Матеріал: лялька-кухар, склянки з крупами, горщик.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує
допомогти ляльці-кухареві, яка переплутала різні крупи, а їй необхідно приготувати на обід за бажанням дітей
різні каші. Діти по черзі з'ясовують назву крупи у склянці, висипають у горщик та
говорять: яка вийде каша з цієї крупи.
НЕ ПОМИЛИСЬ !
Мета: закріплювати відомості про назви молочних та м'ясних продуктів; розвивати логічне мислення, зв'язне мовлення,
кмітливість.
Матеріал: два різнокольорових котики, предметні картинки або муляжі
м'ясних та молочних продуктів, лялька Розумничка.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує
дітям допомогти ляльці розподілити продукти: в один кошик для тата — м'ясні, а в другий для мами — молочні. Діти по черзі розбирають продукти і пояснюють свій вибір.
І3 ЧИМ ? І3 ЧОГО ?
Мета: вправляти в добиранні назв молочних продуктів у відповідному відмінку; розвивати логічне мислення, зв'язне мовлення.
Матеріал: продукти
харчування (картинки).
ХІД ГРИ
Вихователь. Кухар передала продукти харчування та просить відгадати: з чого зроблені та з чим подаються до столу.
• Каша (з молоком).
• Пиріжок (із сиром).
• Торт (із кремом).
• Булка (із борошна).
Немає коментарів:
Дописати коментар